2:30 PM

عليه العرب ومنه العرب

Posted by high_staff



عليه العرب ومنه العرب
اللى بيحصل فى لبنان وغزة مينفعش نطلق عليه لفظ حرب ولا له علاقه بالكلمه اساسا" اللى بنشوفه دا مجزرة او سلخانه ولا يتم الذبح فيها ولا حتى الدفن بأى شريعه سماويه ولا ارضيه اللى بنشوفه دا بيتم بشريعه الغابه فقط.
واحنا قاعدين نتفرج على بعض فى التليفزيونات انا فى مصر بتفرج على اللبنانيين والخليجى قاعد يتفرج على الفلسطينى والكويتى يتفرج على العراقى ونقول لا حول الله ونقلب القناة على ميلودى عشان اعصابنا باظت وزعلنا اوى اوى ياحرام .وياعالم بكرة مين هيتفرج على مين
واسرائيل وأمريكا عامل مشترك فى كل بلد عربى كأنهم بيلعبوا دور بلاى ستيشن فى لبنان وأهى فرصه هيطلعوا منها برضه بمصلحه
هيجربوا كام سلاح جديد فى اللبنانيين وهيحتلوا حته ارض جديدة لزوم البحبحة ويجردوا المقاومه من سلاحها وياخدوا لهم فترة مصيف حلوة فى لبنان وبعدها يظلعوا على سوريا وبرضه هنتفرج.
يعنى احنا عملنا حاجة لما عملوا زى حزب الله ودخلوا خدوا الجنود بتوعنا وكمان قتلوهم وكتر خيرهم رجعوهم لنا الوحد فيهم من كتر الرصاص بقى منخل ما عملناش زيهم ليه؟ ليه؟
طبعا" عشان احنا عاقلين وقيادتنا حكيمه وبتعمل حساب العواقب الوخيمه (ام الكلمه اللى بيقولها فى كل موقف)
وعلشان كمان اللى بين رئيسنا واولمرت اكبر من كل الحاجات دى وعلشان يثبت له كدة عزمه ثانى يوم وحضنه وباسه ولو كره الكارهون.
يبقى طبعأ فى موقف لبنان رد الفقل كان جديد جدأ لاشجب ولا تنديد (الرئيس زمان كان يوم يندد له ساعة بعد الغدا)
الرد كان تأييد لاسرائيل طبعأ مش فكر جديد وعبور للمستقبل.
لكن الشقيقة السعوديه زعلت طبعأ على استثماراتها وكازينوهات مراهنات والثعلب فات والدينارات الكويتيه ةالريالات السعوديه وهيفاء وكدة كان فيه بزنس جامد حزب الله قطع عليهم.وطبعأ الاردن عادىمتوقع يعنى.
الاطفال فى لبنان خايفه تنام مرعوبه من اصوات الطائرات والقصف والسفير الاسرائيلى فى مصر وفى لبنان ينام هو وأسرته بكل أمان وراحه وتقف حشود ومغاوير الداخليه لحراسته حتى من صوت كلاكس سيارة ولو من بعيد.
والرئيس الله يكون فى عونه كل يوم بيشهد.مرة بيشهد حفل تخريج دفعه جديدة لكليه الحربيه اللى عمرها ما هتحارب حد وبيشهد تخريج دفعه الدفاع الجوى اللى عمرة ما هيدافع عن حد.ودفعه البحريه اللى السفينه المصريه انضربت وعلشان همه ياكلوا مال النبى خدوها وثمنها 2مليون دولار بكل ما تحمله من شحنات اسمنت ولم يسأل أحد.
وكل ما يشهد حاجه تشوف استعراضات الجيش على صوت اغنيه صوت بلادى(وتسمع جمله صوت شعب عربى اعظم ما فيه اى اخ عربى يعوزة يلاقيه) (للى هوة احنا المفروض)وعلى قنوات اخرى بث مباشر لجثث الاطفال اللبنانيين وصور حيه للجنود الاسرائيليين يأمرون جنود الامن الفلسطينيين بخلع ملابسهم الداخليه والانبطاح على الارض امام الكاميرات شكرأ لكا حاكم عربى
الى كل لبنانى وفلسطينى اقولها وانا لا استطيع ان ارفع عينى لكم..انا اسفه.انتم السابقون ونحن اللاحقون نحن نستاهل ومن حقكم وقتها تتفرجوا وتقولوا يا حرام مساكين

 
Copyright © 2010 لامؤاخذه مصرية | Design : Noyod.Com